loading...
Football-FC پایگاه خبر رسانی ورزشی , دانلود کلیپ های فوتبالی با کیفیت بالا , عکس ها و والپیپرهای فوتبالی
hossein بازدید : 79 دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

مربی 53 ساله مادریدی کارش را از تیم کاستیا (تیم دوم رئال) آغاز کرد. اما نشستنش روی نیمکت کاستیا آنچنان طولانی نبود تا جوانان مادریدی پای درسش بنشینند و از او بیشتر بیاموزند. تجربیات بعدی او هم مثل تجربه اول کوتاه و به همین دلیل چندان درخشان از آب در نیامدند.
استاد که هیچ وقت بازیکن بزرگی نبود، در آغاز هزاره سوم و با بر عهده گرفتن سکان هدایت والنسیا نامش را بر سر زبان ها انداخت. البته شانسی که او در این راه آورد این بود که رافا وارث مربیان متفکری چون کلودیو رانیه ری و هکتور کوپر بود. دو مربی صاحب ایده و با تفکراتی تقریباً مشابه در اهمیت دادن به سازمان دهی خط دفاعی و با اهدافی بیش از حد نتیجه گرایانه.
والنسیای رافا با کسب عنوان بهترین خط دفاعی لیگای اسپانیا دو بار در حضور دو غول باشگاهی این کشور قهرمان شد. دوران اوج خفاش ها با قهرمانی در جام یوفا تکمیل هم شد، با این وجود رافائل بنیتز، مستایا را پس از سه فصل موفق ترک کرد تا مسافر بندر آنفیلد باشد.
با اینکه بنیتز هیچ گاه موفق به فتح لیگ برتر نشد اما در لیورپول تورنمنت های بسیار موفقی را پشت سر نهاد. او در اولین فصل حضورش در تیم محبوب و پر افتخار بندر آنفیلد در فینالی دراماتیک و فراموش نشدنی و در حالی که یک نیمه را 3-0 از رقیب قدرتمندش، میلان عقب افتاده بود در نهایت توانست در ضربات پنالتی روسونری را مغلوب کند و پس از مدت ها لیور را به یک جام اروپایی دیگر برساند.
پس از این اتفاق بزرگ همه منتظر بودند تا لیورپول با قهرمانی در لیگ جزیره به دوران با شکوه گذشته بازگردد اما غافل از آنکه بنیتز و تفکرات نتیجه گرایانه اش در مسابقات فرسایشی نظیر لیگ کارایی چندانی ندارد. البته قرمزهای پر افتخار پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با این مربی اسپانیایی سوپر کاپ اروپا را هم از آن خود نمودند و در FA cup و جام خیریه انگلیس نیز یک بار به عنوان قهرمانی رسیدند اما روش های نتیجه گیرانه ی او به تدریج حوصله ی سران و هواداران پر توقع لیور را سر آورد تا بنیتز راهی اینتر شود.
بنیتز فصل 2011-2010 را با اینتر آغاز کرد اما تا پایان دوام نیاورد. با این وجود مربی همیشه قلم و کاغذ به دست در همان مدت کوتاه حضورش در سن سیرو اینتر را فاتح سوپرکاپ ایتالیا کرد، هرچند سوپرکاپ اروپا را به تیم دوم زادگاهش، آتلتیکو واگذار کرد.
رافائل بنیتس پس از اینتر مدتی بیرون ماند و در شرایطی دشوار، هدایت قهرمان به هم ریخته ی لیگ قهرمانان اروپا را بر عهده گرفت. عدم علاقمندی هواداران دو آتشه شیرهای لندن که خاطره خوشی از دوران حضور رافا در لیورپول، از وی نداشتند کار را برای بنیتز صاحب ایده سخت تر هم کرد. حتی با اعلام رومن آبراموویچ مبنی بر موقت بودن رافا در تیم لندنی، مشکلات او با هوادارن رفع نشد تا اعلام حضور احتمالی مورینیوی محبوب هواداران را کمی با تیم همراه کند.
بنیتز با ترمیم خط دفاعی (کاری که در آن تبحر دارد) چلسی بحران زده را که حتی نتوانسته بود از گروهش در لیگ قهرمانان صعود کند را آنچنان که می خواست هدایت نمود تا با برتری در دیدار نهایی برابر بنفیکای پرتغال یک بار دیگر تخصصش را در قهرمانی تورنمنت ها به رخ بکشد. حالا چلسی به واسطه ی قدرت تدافعی خاص تیم های بنیتز در یک قدمی راهیابی به لیگ قهرمانان اروپا هم هست و این حضور کوتاه مدت بنیتز در چلسی را درخشان تر هم کرده است.
با این حال مرد مغرور مادریدی که هواخواهان به مراتب کمتری نسبت به بدخواهانش دارد به خوبی می داند که آینده ای در تیم آبی پوش ندارد و همه در لندن منتظر ورود آقای خاص هستند. اما او می تواند برای انتقام از مورینیو که احتمالاً جانشینش خواهد شد و با وجود کارنامه ای که دارد و به پشتوانه ی موفقیت در تورنمنت ها، در بحران سرمربی گری رئال پس از آقای خاص دوباره کار در زادگاهش و این بار در تیم اول شهر مادرید تجربه کند. البته اگر آنجلوتی زودتر روی نیمکت سفیدپوشان مادریدی ننشیند!
چه بسا اینگونه رویای قهرمانی رئال در اروپا یک بار دیگر و پس از دل بوسکه با یک اسپانیایی محقق گردد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    به نطر شما چه تیمی قهرمان سوپرکاپ یوفا خواهد شد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 92
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 85
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 135
  • بازدید ماه : 291
  • بازدید سال : 968
  • بازدید کلی : 28,654